راهنمای ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری کارگزاری سینا

کارگزاری سینا به منظور تسهیل و بهبود فرآیند ثبت ‌نام متقاضیان به دریافت کد بورسی، سامانه غیرحضوری را معرفی می‌نماید. در این سامانه متقاضیان و سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در بازار بورس کشور کافیست با صرف چند دقیقه، اطلاعات خود را در سیستم ثبت نام به آدرسREG.SINABROKER.COM وارد نمایند.

توجه به این نکته ضروری است که جهت دریافت کد بورسی ابتدا در سامانه سجام ثبت نام نمایید.

(لینک ثبت نام در سامانه سجام)

 

مراحل دریافت کد بورسی از کارگزاری سینا

 

1-مراجعه به سایت کارگزاری سینا (www.sinabroker.com) و در قسمت ثبت ‌نام غیرحضوری (مشخص شده در عکس زیر) کلیک نمایید.


2- به صفحه (reg.sinabroker.com) وارد شوید.


3- روی دکمه ثبت‌نام کلیک کنید.در قسمت ثبت ‌نام (مشخص شده در عکس زیر) ، کد ملی، رمز مورد نظر(شامل عدد و حروف انگلیسی بزرگ و کوچک می‌باشد)، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید.

(گزینه بالای 18 سال دارم را تأیید کنید)

کد امنیتی را مطابق تصویری که مشاهده می نمایید وارد کنید و در آخر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.


4- در صفحه باز شده، کد تأیید که به شماره موبایل یا آدرس ایمیل شما ارسال شده است را وارد کنید و سپس روی بررسی کد کلیک کنید.


5- در صورت تایید وارد صفحه بعد (اطلاعات شخصی) خواهید شد


6- ثبت اطلاعات شخصی: در این صفحه می‌توانید نسبت به تکمیل اطلاعات شخصی خود مطابق با مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)، آدرس منزل و محل کار به همراه کدپستی، اقدام نمایید (در هنگام وارد کردن اعداد، حتماً توجه داشته باشید که صفحه کلید در حالت انگلیسی باشد). پس از تکمیل اطلاعات مربوطه با انتخاب گزینه “مرحله بعد” ، کلیه اطلاعات این بخش ذخیره شده و به مرحله بعد هدایت خواهید شد.


7- در مرحله بعد وارد صفحه مربوط به اطلاعات مالی خواهید شد. در این صفحه اطلاعات شماره حساب بانکی خود را با دقت وارد کنید.

*لینک دریافت شماره شبا: HTTPS://IDPAY.IR/BANKS


8- با انتخاب گزینه "مرحله بعد"، به صفحه ذیل (تصویر مدارک) هدایت می‌شوید. در این مرحله مدارک خود را بارگذاری نمایید (مدارک شامل: صفحه اول شناسنامه، پشت و روی کارت ملی،تصویر پرسنلی،تصویر نمونه امضا و تصویر صفحه توضیحات شناسنامه در صورت داشتن توضیحات).

(مدارک به صورت رنگی اسکن یا با گوشی هوشمند عکس گرفته شود و حجم آن کمتر از 200 کیلوبایت و فرمت فایل می‌تواند jpeg/jpg/png/gif باشد).


9- پس از تکمیل این مرحله، با انتخاب گزینه "مرحله بعد"، به صفحه بعد هدایت می‌شوید.


10- موارد فرم را تکمیل کنید و به نکات زیر توجه نمایید:

10-1 در قسمت خدمات مورد نظر از بین گزینه‌های آنلاین، اینترنتی و کد بورسی، گزینه‌های مورد نظر خور را انتخاب نمایید (می‌توانید یک، دو یا هر سه گزینه را انتخاب نمایید).

10-2 در قسمت نحوه احراز هویت، مراجعه حضوری به یکی از شعب (گزینه اول) را انتخاب نمایید.


11- در مرحله بعد می‌توانید اطلاعات تکمیل شده خود را مشاهده نمایید و در صورت نیاز به ویرایش، گزینه "ویرایش اطلاعات"، را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید، پس از تایید اطلاعات، امکان تصحیح آن ممکن نیست.


12- پس از تکمیل اطلاعات، صفحه مربوط به آزمون آنلاین قابل مشاهده خواهد بود و پس از کسب نمره (پاسخ صحیح به حداقل 7 سوال از 10 سوال)، ثبت نام تکمیل می‌گردد.



13- در مرحله آخر اعلام می‌شود که ثبت نام شما تکمیل شده است. در صورت بروز مشکل یا هرگونه سوال در ارتباط با فرآیند پذیرش مشتری می توانید با شماره (88716579 واحد پذیرش) و یا شماره 09128986111 تماس حاصل فرمایید.


14- روند صدور کدهای معاملاتی

پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام مراحل قبل، شما می‌توانید در ایام و ساعات کاری به شرکت کارگزاری سینا مراجعه نمایید. پس از انجام احراز هویت، کد معاملات بورس و دسترسی آنلاین یا آفلاین شما، صادر و از طریق شماره موبایل و ایمیل ثبت شده در سامانه ثبت نام غیرحضوری، برای شما ارسال خواهد شد.


نکته: صحت اطلاعات درج شده در سامانه بر عهده متقاضی است. لذا دقت کافی در زمان ثبت اطلاعات الزامیست و نیز توجه داشته باشید اطلاعات شما به صورت محرمانه در کارگزاری ثبت می‌شود.

در زمان احراز هویت ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی (رسید متقاضی برای اشخاصی که اقدام به تعویض کارت ملی نموده اند)
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

*کارگزاری سینا امیدوار است که با راه‌اندازی این خدمت، توانسته باشد گامی موثر در جهت مشتری مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم بازار سرمایه، بردارد.